رشته معماری در دانشگاه‌ها یک رشته نوپا است و برای معرفی و گسترش این رشته نیازمند راه‌اندازی یک‌چنین انجمن‌ها و ماهنامه‌هایی هستیم.وی هدف از انتشار ماهنامه و راه‌اندازی این انجمن در دانشگاه‌ آزاد واحد اراک را ایجاد حس رقابت و انگیزه در دانشجویان رشته معماری، معرفی این رشته به علاقمندان و پایدار ماندن این رشته در دانشگاه‌ها عنوان کرد.

سجادی عمده مشکل اساسی این نشریه را فراخوان نشدن و شناخته نشدن آن در بین دانشجویان رشته معماری در این دانشگاه عنوان کرد.

دبیر انجمن معماری با اشاره به اینکه تنها حامیان این نشریه و انجمن نوپا، سرپرست دانشگاه آزاد اراک و معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه هستند گفت: برای اینکه این نشریه بتواند به فعالیت خود در آینده ادامه بدهد، نیاز است تا دیگر مسئولین دانشگاهی نیز از این نشریه و انجمن حمایت بکنند.

سجادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 عضو و چهار استاد در این نشریه فعالیت دارند اما با حمایت‌های مسئولین دانشگاهی از قبیل دادن پاداش و پرداخت حق‌الزحمه به اعضای فعال در نشریه و پرداخت هزینه‌ها، می‌توان تعداد اعضای فعال در نشریه را افزایش داد و از طرفی امید و انگیزه را در دانشجویانی که علاقمند به فعالیت‌های علمی و هنری هستند را در دانشگاه ایجاد کرد.

وی به بخش‌های مختلف ماهنامه هما اشاره کرد و گفت:  این ماهنامه از بخش‌های هنر، معماری داخلی، خبر، معرفی کتاب و آموزش تشکیل شده است.

دبیر این انجمن از برنامه‌های آتی ماهنامه هما خبر داد و گفت: با را‌ه‌اندازی مسابقات عکاسی و برگزاری دوره‌های آموزش نرم‌افزار قصد داریم دانشجویان هنرمند و فعال در این عرصه را شناسایی کنیم و در نهایت از میان آنان اعضایی را برای عضویت در نشریه انتخاب کنیم.

سجادی در پایان عنوان کرد: با همکاری و حمایت‌های مسئولین دانشگاهی قرار است این نشریه هر سه ماه یکبار در دانشگاه آزاد اراک به چاپ برسد، اما قصد داریم در آینده و با تقویت یافتن نشریه آنرا در دانشگاه‌های سطح کشور توزیع کنیم.